Legea Sponsorizării (32/1994) și Codul Fiscal (227/2015), cu modificările și completările ulterioare, permit societăților comerciale – contribuabilili plătitori de impozit pe profit -, să investească, fără niciun cost, în în dezvoltarea societății românești, în domenii ca sport, cultură, educație, sănătate etc.

Companiile ( = sponsorii) pot direcționa până la 20% din impozitul lor pe profit către cluburi sportive și alte organizații neguvernamentale în limita a 0,5% din cifra de afaceri. Sumă se scade, bineînțeles, din impozitul pe profit de plată.

Cheltuiala cu sponsorizarea acordată va genera un credit fiscal, adică poate reduce impozitul pe profit cu suma integrală a sponsorizarii oferite. Așadar, facilitatea acordată prin mecanismul de credit fiscal permite, practic, sponsorului să plătească efectiv suma rescpectivă către o organizație fără scop lucrativ li nu în contul impozitului pe profit.

Pentru a fi inclus în calculul impozitului pe profit pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie să fie încheiat înainte de sfârșitul anului calendaristic, iar plata trebuie efectuată până la finele anului.

Un caz special: în măsura în care suma oferită drept sponsorizare depășește plafonul legal menționat mai înainte, diferența poate fi acoperită din impozitul pe profit pe care sponsorul trebuie să-l vireze la bugetul de stat în următoarele perioade fiscale, până la recuperarea integrală a cheltuielii respective, în termen de 7 ani.

Susțineți sportul brașovean, susțineți clubul „cetățenilor” Brașovului!

Așteptăm să completați Formularul de intenție pentru sponsorizare: